24/7 online aanmelden - Telefonisch bereikbaar via Tel:  088-732 39 42 (op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur)
 

 

Het doel van de cliëntenraad 

De cliëntenraad wil een klantvriendelijke organisatie. Dat wil zeggen: een zorg die maximaal rekening houdt met de individuele wensen en belangen van haar cliënten.
 

De cliëntenraad wil dit bereiken door:

  • Het adviseren van Ready For Change over de voorziening van juiste klantinformatie, programma’s voor hulpverlening en onderzoek, de inrichting van gebouwen etc.
  • Cliënten informeren over hun rechten: klachtenprocedure, behandelingsmogelijkheden etc.
  • Het bevorderen van een klantvriendelijke houding binnen Ready For Change.

Om dit te bereiken hebben wij de steun, informatie en inbreng van (ex-)cliënten hard nodig. De Cliëntenraad houdt zich uitdrukkelijk niet bezig met individuele zaken.
 

Wat doen wij?

  • De Cliëntenraad komt één keer per maand bij elkaar om te overleggen over onderwerpen die voor cliënten belangrijk zijn.
  • De Cliëntenraad bezoekt regelmatig de kliniek om onderzoek te doen.
  • De Cliëntenraad heeft regelmatig overleg met het management met als doel onze adviezen uit te brengen.
  • De Cliëntenraad is een aanspreekpunt voor alle cliënten en ex-cliënten ten aanzien van problemen van algemene aard.
  • De Cliëntenraad participeert in het landelijk overleg met cliëntenraden van andere zorginstellingen.
  • De Cliëntenraad analyseert de tevredenheidonderzoeken van de cliënten van Ready For Change. 

Wist je dat...

  • Er sinds 1995 de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ)(subpagina wetten & regelgeving) van kracht is die cliënten het recht geeft mee te praten over beslissingen die cliënten aangaan?
  • De Cliëntenraad opkomt voor de belangen van cliënten van Ready For Change?
  • Het management van Ready For Change voor elk besluit dat cliënten aangaat advies moet vragen aan de cliëntenraad?
  • Vraaggerichte zorg, zorgvernieuwing, cliënt staat centraal; dat zijn allemaal uitgangspunten van Ready For Change die er op duiden dat men serieus met de cliënten in gesprek wil.
  • Alle ideeën over de hulpverlening en wat verbeterd zou kunnen worden voor ons erg belangrijk zijn?
  • Dat wij als cliëntenraad leden onze taak zeer serieus nemen en tegelijk met veel plezier uitvoeren?
 

Klanttevredenheidsonderzoek

Hier vindt u het tevredenheidonderzoek van de cliëntenraad. Zin om mee te denken en te praten? Wil je helpen de zorg van Ready For Change GGZ te verbeteren of wil je meer informatie? Bel, mail  of schrijf ons gerust.

  

 
het menu hoe wij jou kunnen helpen en wie wij zijn
  • Ben jij Ready For Change
    leer wat een verslaving is en hoe wij jou kunnen helpen
  • Wat kan je verwachten
    Wat zijn de kosten en hoe ziet een gemiddelde behandeldag eruit bij Ready For Change?
  • Over Ready For Change
    Leer ons team kennen en lees waar wij ons nog meer mee bezighouden
  • De clientenraad en klachten
    Onze kwaliteit wordt bewaakt door onze cliënten. Kom erachter hoe of praat mee.
  • Voor werkgevers
    Is uw medewerker verslaafd? Kom erachter hoe hij/zij geholpen kan worden.
  • Ik ben
    Verhalen en ervaringen van lotgenoten. Lees, luister of schrijf zelf op deze bijzondere pagina’s.
  • Het merk
    Afkicken en gezond blijven is een lifestyle. Bekijk onze lifestyle producten of download onze apps.
voor dierbaren hoe ga je om met de verslaving van je dierbare?
verwijzers de pagina voor huisartsen en zorgprofessionals
en dan nog... pagina's die niet gemist mogen worden
Ready For Change BV bezoekadres: (enkel op afspraak)
Groothandelsgebouw Ingang A, tweede etage Stationsplein 45
3013 AK Rotterdam

I: www.readyforchange.nl
M: info@readyforchange.nl
T: +31 (0)88 - 732 39 42
F: +31  (0)88- 732 39 11
KvK: 27326076
AGB: 22-220320
ABN AMRO: NL 38 ABNA 0606 0698 44
Stationsplein 45
Rotterdam, ZH 3013 AK
NL