24/7 online aanmelden - Telefonisch bereikbaar via Tel:  088-732 39 42 (op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur)
 

 

01

Bespreken met de betrokken persoon of afdeling

 

Je kunt jouw ontevredenheid of klacht kenbaar maken aan de betrokken persoon of afdeling. We gaan dan samen bekijken om zo snel mogelijk tot een oplossing te komen. In zo'n gesprek kunnen soms misverstanden uit de weg geruimd worden. Als overleg met de betrokkene(n) niet mogelijk is of niet naar tevredenheid verloopt, kun je contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Ready For Change.

02

Bespreken met de patiëntenvertrouwenspersoon (PVP)

 

Neem contact op met de patiëntenvertrouwenspersoon. Dit is een medewerker die niet in dienst is van Ready For Change. Hij of zij is dus onafhankelijk, komt op voor jouw belangen en staat altijd aan jouw kant. De PVP kan je helpen de zaken op een rijtje te zetten en zoekt met jou naar de beste weg om jouw klacht te verhelpen. Als je dat wilt kan de patiëntenvertrouwenspersoon bemiddelen tussen jou en de betrokken hulpverlener(s).  

De Landelijke helpdesk van de Stichting PVP is te bereiken via tel. 0900-4448888 (10ct/min), helpdesk@pvp.nl of kijk op www.pvp.nl

 
03

Klachtencommissie

 

Als bemiddeling niet lukt, kunt je een schriftelijke klacht indienen bij de Klachtencommissie. De Klachtencommissie heeft tot taak om tot een objectieve en onpartijdige beoordeling te komen. De commissie roept je (als klager) en andere betrokkenen op om goed zicht te krijgen op het probleem. Van de gesprekken wordt een vertrouwelijk verslag gemaakt. Als het onderzoek is afgerond, doet de Klachtencommissie een uitspraak. Ze bepaalt of de klacht gegrond is én beveelt aan welke maatregelen Ready For Change kan treffen. De Klachtencommissie is niet bevoegd om uitspraken te doen over aansprakelijkheid en schadevergoeding. De afhandeling van een klacht duurt ongeveer twee maanden. In het reglement van de klachtencommissie vind je meer informatie over de procedure. 
Vul het klachtenformulier in voor vragen en klachten

04

Stichting Patiëntenvertrouwenspersoon (PVP)

 

Heb je vragen over je rechten als cliënt, of heb je een klacht waar je advies bij nodig hebt? Raadpleeg dan de website van de Stichting PVP (www.pvp.nl). Hier vindt je de nodige informatie over je privacy als cliënt, je rechten en klachtenprocedures. Ready For Change heeft geen samenwerkingsverband met de PVP, maar jij kan er als cliënt natuurlijk wel gebruik van maken.

De helpdesk is te bereiken op 0900 444 88 88 (gratis) of middels helpdesk@pvp.nl

 

Wij werken samen met de geschillencommissie

Zo ben jij verzekerd van een juiste afhandeling van jouw klacht door een onafhankelijke partij

 

Klik hier om je klacht te deponeren bij de geschillencommissie

het menu hoe wij jou kunnen helpen en wie wij zijn
  • Ben jij Ready For Change
    leer wat een verslaving is en hoe wij jou kunnen helpen
  • Wat kan je verwachten
    Wat zijn de kosten en hoe ziet een gemiddelde behandeldag eruit bij Ready For Change?
  • Over Ready For Change
    Leer ons team kennen en lees waar wij ons nog meer mee bezighouden
  • De clientenraad en klachten
    Onze kwaliteit wordt bewaakt door onze cliënten. Kom erachter hoe of praat mee.
  • Voor werkgevers
    Is uw medewerker verslaafd? Kom erachter hoe hij/zij geholpen kan worden.
  • Ik ben
    Verhalen en ervaringen van lotgenoten. Lees, luister of schrijf zelf op deze bijzondere pagina’s.
  • Het merk
    Afkicken en gezond blijven is een lifestyle. Bekijk onze lifestyle producten of download onze apps.
voor dierbaren hoe ga je om met de verslaving van je dierbare?
verwijzers de pagina voor huisartsen en zorgprofessionals
en dan nog... pagina's die niet gemist mogen worden
Ready For Change BV bezoekadres: (enkel op afspraak)
Groothandelsgebouw Ingang A, tweede etage Stationsplein 45
3013 AK Rotterdam

I: www.readyforchange.nl
M: info@readyforchange.nl
T: +31 (0)88 - 732 39 42
F: +31  (0)88- 732 39 11
KvK: 27326076
AGB: 22-220320
ABN AMRO: NL 38 ABNA 0606 0698 44
Stationsplein 45
Rotterdam, ZH 3013 AK
NL